قرص متفورمین برای چیست+نحوه مصرف آن
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

یکی از قرص های شایع در میان زنان قرص متفورمین است. این قرص کاربردهای مختلفی دارد، خانم ها از این قرص برای تنبلی تخمدان استفاده میکنند و یا زمانی که قند خون بالاست این قرص استفاده میشود. برخی از خانم ها هم در کبد چرب و یا درمان چاقی  و بعنوان قرص لاغری از آن استفاده میکنند. در این مقاله توضیح کامل درباره مصرف قرص متفورمین و عوارض آن نوشته شده است:

قرص متفورمین چیست؟

قبل از مصرف قرص متفورمین به چه نکاتی توجه کنیم؟

نحوه مصرف قرص متفورمین چگونه است؟

عوارض جانبی متفورمین چیست؟

چه مقدار قرص متفورمین را مصرف کنم؟

چه داروهایی با متفورمین تداخل دارند؟


قرص متفورمین چیست؟

در مطالعات اخیر، قرص متفورمین باعث کاهش درصد میزان مرگ و میر در بیماران دیابتی نوع دوم شده است و سایر مطالعات حتی بهبودی قابل ملاحظه ای را در بیماری های سرطان، چاقی، سندرم تخمدان پلی کیستیک، کبد چرب و بیماری های متابولیکی شده است.

چگونگی عملکرد متفورمین در بدن بطور کامل مشخص نیست، اما آشکارترین عملکرد متفورمین افزایش حساسیت انسولینی و کاهش غلظت گلوکز و افزایش دریافت قند توسط سلول و کاهش گلوکونئوژنز است.

متفورمین یک دارو دیابتی خوراکی است که به کنترل قند خون کمک می کند. متفورمین برای بهبود کنترل قند خون افراد مبتلا به دیابت نوع 2 مورد استفاده قرار می گیرد. گاهی اوقات در ترکیب با انسولین یا داروهای دیگر استفاده می شود، اما این دارو برای درمان دیابت نوع 1 نیست و داروی اولدیابت نوع 2 بشمار میرود. متفورمین همچنین ممکن است برای اهدافی که در اینجا نوشته شده است نیز استفاده شود.

اطلاعات مهم در خصوص متفورمین

 - اگر در معرض بیماری شدید کلیوی ( برای عفونت کلیه چی بخوریم؟) هستید و متابولیسم دیابتی دارید، از متفورمین استفاده نکنید (برای درمان با انسولین با پزشک خود مشورت کنید).

-  اگر نیاز به هر نوع اشعه ایکس یا سی تی اسکن با استفاده از رنگی که در رگهای خود تزریق می کنید، دارید باید به طور موقت متفورمین را متوقف کنید.

- این دارو ممکن است یک بیماری جدی به نام اسیدوز لاکتیک ایجاد کند. اگر علائم خفیفی از قبیل: درد عضلانی یا ضعف، احساس بیحسی یا سردی در بازوها و پاها، مشکل تنفس، درد معده، تهوع با استفراغ، ضربان قلب آهسته یا ناگهانی، سرگیجه یا احساس ضعف یا خستگی دارید به اورژانس مراجعه کنید.

ادامه در لینک زیر 

قرص متفورمین برای چیست+نحوه مصرف آن





:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 17 فروردين 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: